Nadruk to popularna metoda personalizacji i znakowania odzieży, a także różnych gadżetów reklamowych. Pozwala umieścić dowolną grafikę na koszulce, materiałowej torbie czy profesjonalnym ubraniu roboczym. Z tego powodu nadruki są bardzo często wykorzystywane zarówno przez przedsiębiorców, jak i osoby prywatne. Duże znaczenie ma sposób wykonania wzoru, ponieważ wpływa na wygląd, trwałość i koszt wykonania. Obecnie wykorzystuje się przede wszystkim sitodruk oraz druk cyfrowy. Sprawdź, która z tych metod jest bardziej opłacalna.
Druk cyfrowy – czym się charakteryzuje?
Druk cyfrowy idealnie oddaje nawet najmniejsze detale projektu, który umieszczany jest na odzieży. Umożliwia bezproblemowe zarządzanie barwami i skalowanie całego wzoru. Nadruki DTG mogą być wykonywane na szwach, łączeniach materiałów i ściągaczach, dzięki czemu grafika może prezentować się niezwykle efektownie. Dużą zaletą tej techniki jest też to, że tusze są nieszkodliwe dla środowiska naturalnego.
Realizacja zamówienia nadruku cyfrowego następuje szybciej, niż ma to miejsce w przypadku innych metod. Druk cyfrowy DTG wymaga jednak użycia specjalnych drukarek, które są trudne w utrzymaniu. Dlatego warto skorzystać z usług drukarni z doświadczeniem. Druk dla Ciebie to miejsce, w którym odzież oraz różnego rodzaju gadżety reklamowe są znakowane precyzyjnie i jakościowo.
Sitodruk – zalety i wady
Sitodruk to stosunkowo stara metoda nanoszenia grafik, jednak nadal ciesząca się ogromną popularnością. Jej główną zaletą jest idealna powtarzalność. Nadruk umieszczany jest na całej serii odzieży przy pomocy specjalnych matryc. Farba wnika we włókna materiału, a następnie jest utrwalana termicznie.
W technice sitodruku problematyczne jest wykonanie matrycy, które może zająć dużo czasu. Konieczność przygotowywania odpowiednich kolorów oraz ręczna obsługa sprzętu sprawiają też, że sitodruk nie jest opłacalny w przypadku kilku przedmiotów. Dlatego ta technika nadaje się przede wszystkim do średnich i dużych zamówień.
Druk cyfrowy i sitodruk – różnice
Przewagą sitodruku nad techniką cyfrową jest większa wydajność, która może sięgać wykonania tysięcy sztuk oznakowanej odzieży w ciągu dnia. Jest to szczególnie ważne przy dużych i pilnych zamówieniach. Sitodruk cechuje się też większą trwałością, która wynika z ręcznej, wieloetapowej techniki wykonywania wzorów.
Druk cyfrowy lepiej wykorzystać do nanoszenia szczegółowych zdjęć, a sitodruk do mniej skomplikowanych grafik, napisów lub prostych logo. W przypadku techniki cyfrowej opłacalne jest też zamawianie wielu produktów z różnymi wzorami. Sitodruk lepiej wykorzystać do tworzenia jednakowych serii.
Sitodruk czy druk cyfrowy – co wybrać?
Głównym czynnikiem decydującym o wyborze techniki nadruku powinna być przede wszystkim wielkość zamówienia. Druk cyfrowy wskazany jest w przypadku zamówienia pojedynczego przedmiotu lub niewielkiego nakładu produktów. Może też okazać się opłacalny w przypadku wielu różnych nadruków. Jeśli jednak zamówienie jest duże, a wzór ten sam, to zdecydowanie bardziej poleca się sitodruk.